17. 4. 2011

Q11 - měření

(Písnice) Letadla jsme po sobotě ani nevybalovali z auta - jen já jsem vyndal Q11 a přehodil regulátor za jiný s konektory Multiplex, protože jsem chtěl konečně použít dvoje nové baterky, které mám od loňska. S nimi jsem musel letadlo i vyvážit, protože jsou asi o 10 gramů lehčí. V neděli odpoledne jsem tedy byli opět v Písnici s plnou výbavou, ale tentokrát jsme nechali velké stroje odpočívat a létali jen s "káčky".

Hned v prvním letu jsem dal proudovou sondu na UniLog. Baterky byly sice použité poprvé (nemohu psát nové), ale konečně jsem mohl získat měření s motorem Dualsky. Výsledek byl celkem podle očekávání. Špičkový příkon po zapnutí motoru je zhruba 180 W (při proudu 25 A), ale během pár sekund spadne ke 150 W a pak postupně klesá ke 140 W. Střední hodnota je tedy asi těch 150 W (a tedy 22 A při 6,8 V). Otázkou je jestli se baterie nezlepší po pár použitích - pak by se příkon mohl díky vyššímu napětí zvednout.

Jinak jsem s dal tři lety s každou z baterek, čili celkem šest. Až na první lety, jsme s tátou létali pokud možno současně, takže se dalo porovnávat stoupání. a zároveň to mělo trošku přídech soutěže. Co se stoupání týče, vyhrávala o deset deka lehčí Q11, ale jinak to tak jednoznačné nebylo. Obvykle jsme přistávali téměř současně a co se mě týče, tak i dost mizerně. Vliv na to mělo i to, že jsme stáli poměrně blbě a dost jsme se pletli, ale krom toho jsem udělal pár pěkných pitomostí. Přistání prostě musím trénovat.

Žádné komentáře: