S ohledem na měření (a protože jsem nedokázal odhadnout jaký vliv bude mít větší vrtule) jsem si nastavil stopky na dvacet vteřin a až na poslední měřící let jsem to dodržel. S každou sadou jsem letěl čtyřikrát. Rozdíl v příkonu byl necelých 17 W - s původní vrtulí a trámcem (Aeronaut 10x6, rovný trámec 38 mm) byl příkon 132 W, s novou (Aeronaut 11x6, "Z" trámec 27 mm) 148,5 W - a rozdíl ve stoupavosti zhruba 0,6 m/s. Zajímavé bylo, že v relativně chladném počasí byl největší příkon ve druhém letu, kdy se baterie zahřály. Bohužel také dost padá napětí baterií, které klesá na 3,3 V na článek. Pro soutěžení létání bych asi musel zainvestovat do nových, tvrdších baterek. Každopádně nový trámec na Q11 nějakou chvíli zůstane.
I když foukalo a bylo pod mrakem, tak jsem si docela hezky zalétal a časy nebyl až tak špatné - na to, že jsem obvykle motoroval dvacet vteřin, ke konci pak pětadvacet. Ještě jsem si dal jeden let na závěr bez UniLogu a na 25 s motoru jsem nalétal osm minut. Táta lehce ladil těžiště u svého "Káčka" a byl s úpravou dost spokojený.
![]() |
Vrtule 10x6, rovný trámec 38 mm |
![]() |
Vrtule 11x6, "Z" trámec 27 mm. |
Žádné komentáře:
Okomentovat