21. 1. 2008

Něco z branže

Aneb malý programátorský (xkcd).

3 komentáře:

Jirka řekl(a)...

Ahoj,
pisu k nejaktualnejsimu prispevku, tak doufam ze si to prectes :-). Na Tvuj blog jsem narazil nahodou, prave se rozhoduji o koupi noveho letadla a vyber jsem zuzil na ION PRO a Rytmuse max. Z tech clanku na blogu jsem vycetl ze jsi ve vzduchu videl oba, ktery z nich je lepsi? Chci ho na rekreacni poletani, zadne souteze, proste nezaludne ero se kterym bude radost letat(moje prvni byla skylady ale ta uz mi nestaci, jeji jankovateni uz zvladam a rad bych poradne ero).
Predem diky za odpoved
Jirka

Dejf řekl(a)...

Ion bude rychlejší (byť s verzí Pro zkušenosti nemám). U Rytmuse mě právě překvapilo, že je relativně pomalý na svoji hmotnost. Ten, co jsem ho viděl v letu, měl dvě kila, ale rozhodně nepůsobil dojmem těžké stíhačky.

Dál budou u Rytmuse účinnější klapky, protože Ion má (alespoň podle ohlasů na netu) klapky s poměrně malou hloubkou. Na brždění OK, ale na zakřivení profilu už žádná sláva.

Rytmus má směrovku, Ion ne. U dvoumetrovky to nejspíš není až tak nutné, ale u třímetrového Absolutiona je už práce se směrovkou hodně znát.

Starší verze Iona měly problém s vůlí u děleného křídla, ale to už by snad mělo být vyřešené. (Můj exemplář ji má pěknou, ale nezdá se, že by to nějak extrémně vadilo.) VH model používá jako spojky sklolaminátové tyče a tam tenhle problém není.

Jinak k těm mým zkušenostem - Iona létám v nejstarší verzi a Rytmuse jsem viděl jen jednou a v dvoumetrové verzi, takže to ber malinko s rezervou. Co je lepší se dá říct jen těžko, obě letadla jsou dobrá a každé se hodí na něco trochu jiného. Ion Pro je takový předstupeň k hotlinerům, Rytmus spíš větroň.

(Taky vem do úvahy přepravu - Ion se krásně vejde do původní krabice o délce 105 cm, Rytmus Max má trup přes metr třicet.)

Jirka řekl(a)...

Diky za odpoved,
uz jsem psal do VH model a objednam si rytmuse :-)
diky moc za rady