(Osnice) Další čtvrteční svátek (bohužel na dlouhou dobu poslední), takže si beru v pátek dovolenou a jedu domo Prahy už ve středu večer. Táta má taky volno, jde až v pátek večer do služby, takže ve čtvrtek dopoledne jsme v na louce Osnici. Louka je krásně posekaná, jenom na ní jsou v pravidelných rozestupech naskládaná kola s posekanou trávou. Na přistávání prima. Máme s sebou plnou výbavu - táta Skylina a Lomikela, já Iona a Lavočku. Máme dost času a tak létáme na střídačku s větroni. Táta zkouší jinou vrtuli na Skylina a do Lomikela namontova Phasora 15/4 - jeho první stříďák. S Lomikelem trochu laboruje, MZK Sexta občas padá do holdu a nemáme tušení proč. Dělá to nezávisle na motoru, dělala to i s předchozím pohonem - VM 20xx, tam to táta připisoval rušení od uhlíků, ale že by rušil i úplně jiný pohon? Lehce nad tím filosofujeme a končíme u toho, že ještě vyzkoušíme nahradit Sextu mojí Futabou 147. Stejně jí momentálně nepoužívám, tak co.
Pak přichází zlatý hřeb dne - Lavočka. Všechno překontrolovat a jde se do vzduchu. Odhoz je mizerný, ale daří se mi ho vybrat. Jenomže tím to nekončí, letadlo letí jak janek a vůbec se mi ho nedaří dostat do rozumného letu a pomalu se vzdaluje. Vcelku to nechápu, v Nasavrkách přece letělo vcelku způsobně. Nakonec vypínám motor a "přistávám" více než sto metrů od sebe do pole. Poslední chvíle před dosednutím nevidím a tak jsem mám (oprávněné) obavy co na místě přistání najdu. Obavy se vcelku potrvdily - vytržený motor, polámané přepážky. Když jsem ot ovšem začal zkoušet doma, tak se ukázalo (jako obvykle), že to není tak hrozné. Přepážka baterií se přetáhne jedničkou překližkou, vrchní vrstva motorové přepážky se nahradí leteckou dvojkou. (Originál motorová přepážka je slepená ze dvou vrstev topolové trojky.) Jediná neopravitelná škoda jsou malinko naražené akumulátory, které narazily na vypínač regulátoru. Ten se následně vylomil a rozlámal hlavní desku v trupu. Poučení pro příště - batreky musí mít co možná nejsnazší ústupovou cestu.
Žádné komentáře:
Okomentovat