22. 4. 2007

-- MARK --

(Mnichov) Na Iona jsem od minulého týdne nesáhl, takže klasika v sobotu oprava a v neděli hurá na letiště. Ještě jsem malinko podložil odtokovku, protože po všech loňských opravách se mi zdál úhel nastavení příliš velký. Na místě nebylo tolik lidí jako minule, takže jsem nastavil "oblíbený" sedmdesátý kanál (na 75 někdo létal a já nechtěl létat hned vedle). Murphy ovšem zafungoval naprosto spolehlivě a o chvíli později se objevil člověk se sedmdesátým kanálem. To už jsem byl ovšem ve vzduchu.

Ion letí s podloženou odtokovkou výrazně lépe (bylo potřeba trochu natáhnout, ale to jsem při dalších letech vykompenzoval posunutím těžiště o něco dozadu), má (subjektivně) větší opadání, ale zase létá čistěji. Při prvním letu jsem byl zase trochu dlouhý, sice jsem se vešel na dráhu, ale praštil jsem s Ionem tak, že čerstvě přilepená přepážka zase na jednom místě povolila. Ale držela, tak jsem si troufnul létat dál. Pravda je taková, že tohle přistání jsem trochu ukřečoval, protože jsem chtěl uvolnit kanál. Čas byl těsně pod půl hodinu, ale ještě bych býval mohl jednou nastoupat.

Na další let jsem se přestěhoval na kanál 72 a zvětšil mix brzdy - výškovka. Výsledek se dostavil - Ion sice má ještě tendenci malinko vyplavat, ale už zdaleka ne tak výraznou. Přistání sice nebylo úplně k noze, ale na dráhu a jako do peřin. Čas opět ke třiceti minutám.

Tohle mě trochu nakoplo a tak jsem píchnul první baterky na nabíječku a po další půl hodině jsem mohl jít znovu do vzduchu. (Mezitím přijel další člověk, tentokrát s kanálem 73, takže jsem létání na sousedním kanále stejně nakonec neunikl.) Hned při prvním nastoupání jsem (a nejen já) chytil termiku přes celé nebe, takže první nastoupání dalo přes deset minut. Zato pak nic moc a nakonec jsem přistával za 34 minut. Přistání o něco horší než to druhé, ale o dost lepší než to první. Největší problém byly paradoxně poslední okruhy, protože Ion chytal termiku těsně nad zemí. Ne tolik aby se dalo nastoupat (a ve výšce, kde jsem už rozhodně nechtěl experimentovat), ale dost na to, abych měl problémy s přistáním. Z původně zamýšleného jednoho okruhu byly nakonec tři pro vytracení výšky...

Žádné komentáře: