
V Osnici jsme se ještě stavili u Mirka Potůčka, já si konečně prohlédnul Zippera - historický model kategorie Texaco. Momentálně uzemněný kvůli bouračce na ME historických modelů na Slovensku. (A taky kvůli stávkujícímu motoru - MVVS předělané na detoňáka a víceméně příčně havárie.)
Na place jsme nejdřív vybalili větroně - já klasicky Iona, táta Skylina. Polétání vcelku klasika, nijak zvlášť to nenosilo a čas byl nějak standardní - něco málo pod půl hodiny. Přistání taky nic moc, obrovskou louku zorali a teď na ní roste ječmen, a menší je malebně rozdělena dvěma hromadami hnoje, takže jsou vlastně k dispozici tři dráhy, dvě z toho ale poměrně úzké.

Jít do vzduchu s takovým érem by bylo riskantní, takže Škorpion byl pro dnešek zavržen a přišla řada na druhý stroj. Ten chodil bez problémů, zato let už takový nebyl. Zvedl se totiž vítr a táta, kterému Mirek na chvíli éro půjčil, zjistil, že proti větru to jaksi neletí. Zbaběle tedy hodil vysílač zpátky Mirkovi a ten se snažil probojovat směrem k nám. Moc to nešlo, letoun byl od nás zhruba sto metrů vzdušnou čarou a šel víceméně kolmo dolů. S tátou jsme nakonec nevydrželi a vyrazili směrem k poli, kde jsme čekali na přistání. U země byl vítr malinko slabší, takže letadlo se nakonec probojovalo na kraj pole. (Hledat ho v třičtrvtěmetrovém obilí by byla chuťovka.) Škody veškeré žádné, takže nakonec pohoda.
Pak už se nekonalo nic, blížila se k nám jakási přeháňka a bylo už dost pozdě, tak jsme se sbalili. Táta měl trochu strach z bouřky - oprávněný, protože když už jsme byli sbalení, tak se na sever od nás zablesklo. Takže nakonec už jen fotky Mirkových historiků - rozpracovanost na place a předek Škorpiona.


Žádné komentáře:
Okomentovat