(Mnichov) Je vůbec možné poškodit model letadla, když je venku počasí, že by psa ven nevyhnal? Samozřejmě že je, jinak bych to sem nepsal. Včera jsem se rozhodl využít aktuálního počasí k drobné opravě Iona - už se mi zdálo, že by bylo vhodné olaminovat roh kabiny, který jsem kdysi po kraksně přelaminoval, ale jen slabě, takže znovu praskal. Nic fatálního, ale oprava na deset minut plus dalších dvacet na zatuhnutí lepidla.
Při té příležitosti jsem se rozhodl, že zároveň označím kabely křidélek barevnou smršťovačkou, aby se mi zase nestalo to, co před deseti dny. Smršťovačka bude plnit jednak funkci rozlišovací,

druhak ochrannou. Na prodlužovací kabely k přijímači to šlo úplně krásně - ostatně je to vidět na obrázku vlevo. Zrada nastala při smršťování kabelů od křidélkových serv. Smrštila se nejen smršťovačka, ale i konektor, takže byl naprosto nepoužitelný. Když už byl na hadry jeden konektor, tak jsem zkusil i druhý, tentokrát opatněji. Výsledek byl o něco málo lepší, ale stále neuspokojivý - konektor číslo dvě v háji. Prohrabal jsem zásoby náhradních dílů a našel dva krátké kroucené kabely se

servokonektorem (zřejmě pozůstatek od vyzbrojování
Savexího Spita). Opatrně oddělit plastový domeček, ze zdeformovaných konektorů neméně opatrně vytahat vlastní konektory, zasunout zpátky - a Ion je opět použitelný. Na další pokus jsem si už netroufl (žádné další přebytky jsem už neměl) a ony kousky smršťovačky jsem jednoduše stáhnul na kabelech kus od konektorů. Sice to nevypadá tak hezky, ale mělo by to být funkční.
Lepení už byla rutina - i když pravda na dvakrát, protože jsem se ještě rozhodl olaminovat límec kabiny ve švu obou polovin trupu. Načaté to tam bylo léta, ale protože to nic nenese, nechával jsem to být. Tak teď jsem to konečně zalepil - asi půl roku poté, co jsem to obrousil na lepení.
Žádné komentáře:
Okomentovat